Algemene voorwaarden
Algemene Voorwaarden Mooij Voeding en Suppletie
Algemeen
Deze algemene voorwaarden maken onderdeel uit van elke overeenkomst tussen de behandelaar en zijn/haar opdrachtgever inzake behandeling en/of het leveren van diensten en/of goederen. Onder opdrachtgever wordt verstaan alle patiënten, cliënten of andere natuurlijke en rechtspersonen, dan wel hun wettelijke vertegenwoordigers die de dienst van de behandelaar inroepen.
​
Verhindering
Indien de opdrachtgever verhinderd is om op afgesproken datum en tijdstip aanwezig te zijn, dient hij/zij de behandelaar hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte te stellen. Afspraken die niet minimaal 24 uur van tevoren zijn afgezegd worden in rekening gebracht. Voor ziekte wordt geen uitzondering gemaakt. Afzegging dient persoonlijk of via de telefoon, eventueel ingesproken op het antwoordapparaat, of via de e-mail te worden gedaan.
​
Tarieven
De consulten en therapieën vanuit Mooij Voeding en Suppletie worden niet vergoed door de zorgverzekering en zijn dus voor eigen rekening. Voor de meest actuele tarieven kunt u kijken op de website URL of navragen bij de behandelaar. Voor huisbezoeken bestaat mogelijk een uittoeslag, ongeacht reisafstand en reistijd.
Beëindigen behandeling
De cliënt kan ten allen tijde de overeenkomst beëindigen, mits de behandelaar 48 uur voor een gemaakte afspraak hiervan schriftelijk op de hoogte is gesteld. De behandelaar kan de overeenkomst beëindigen indien de advisering naar verwachting van behandelaar niet tot de gewenste resultaten leidt. De behandelaar stelt de patiënt/cliënt tijdig op de hoogte wanneer de behandelaar een dergelijke situatie voorziet.
​
Betaling en declaraties
In vervolg op het genoemde in artikel 3, ontvangt de opdrachtgever een factuur en is hij/zij betaling verschuldigd, direct bij levering van de dienst(en) of met een betalingstermijn van 14 dagen.
​
Uitblijven van betaling
Bij het uitblijven van betaling binnen de gestelde termijn, is de opdrachtgever in gebreke zonder dat daartoe een nadere ingebrekestelling nodig is. Zolang de opdrachtgever in gebreke blijft aan zijn/haar verplichtingen te voldoen, zullen alle kosten welke verband houden met de inning van de desbetreffende vordering in rekening worden gebracht bij de opdrachtgever. Onder deze kosten worden uitdrukkelijk mede verstaan de kosten ter incasso door een incassobureau en gerechtelijke kosten.
Incasso
De behandelaar is in het hierboven onder artikel 4 en 5 vermelde geval gerechtigd onverwijld tot incasso van de vordering over te gaan, dan wel derden daar mee te belasten. In het algemeen zal eerst een herinnering gestuurd worden. Bij een 2e betalingsherinnering zal de vordering worden verhoogd met € 5,00 administratiekosten, bij een 3e betalingsherinnering met € 10,00.
​
Verschuldigdheid
Tenzij uitdrukkelijk het tegendeel wordt bewezen zijn, ter zake de juistheid van hetgeen de opdrachtgever verschuldigd is, de administratieve gegevens van de behandelaar bindend.
​
Aansprakelijkheid
-
Het advies van de behandelaar is naar zijn aard resultaatgericht zonder dat resultaat te garanderen. De behandelaar sluit elke aansprakelijkheid uit ter zake van schade of letsel voortvloeiende uit of in verband met de opvolging door de opdrachtgever van door de behandelaar verstrekte adviezen, tenzij sprake is van opzet of grove schuld aan de zijde van de behandelaar.
-
De behandelaar is op geen enkele wijze aansprakelijk voor de kwaliteit en samenstelling van de door haar geadviseerde supplementen en/of natuurlijke medicijnen. De leverancier van de supplementen, natuurlijke medicijnen, is hiervoor verantwoordelijk. De behandelaar zal zover het in zijn/ haar vermogen ligt meewerken aan de juiste afhandeling van een klacht over de geadviseerde supplementen en/ of natuurlijke medicijnen.
Klachten
Mooij Voeding en Suppletie doet er alles aan goede zorg te verlenen en alles zorgvuldig te organiseren. Mocht u als cliënt onverhoopt toch niet tevreden zijn, dan is het belangrijk dit te bespreken met de behandelaar zelf of contact op te nemen met Mooij Voeding en Suppletie. Als dat geen oplossing biedt, kunt u een klacht indienen bij het Klachtenloket Paramedici, via de website, www.klachtenloketparamedici.nl. Het klachtenloket is ook telefonisch bereikbaar: 030 – 310 09 29 (maandag en vrijdag tussen 9.00 en 12.30 uur) of per mail info@klachtenloketparamedici.nl. Bekijk hier de informatiefolder “Ontevreden? Blijf er niet mee zitten”.
​
Contactgegevens
Mooij Voeding en Suppletie
Prins Bernhardlaan 36
2231 VM Rijnsburg
06-28399037
